Συμβουλές για να μην πέσουμε θύματα διαδικτυακής απάτης κατά το κλείσιμο του καταλύματος μας για τις καλοκαιρινές διακοπές έδωσαν στην ΕΡΤ ο ταξιδιωτικός πράκτορας Δημήτρης Οικονόμου και ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας, Μάνος Σφακιανάκης, εστιάζοντας στις πιο συχνές ηλεκτρονικές απάτες και στο πώς μπορούμε να προστατευτούμε.
«Η πρώτη απάτη είναι γύρω από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των ξενοδόχων» ανέφερε ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας καλώντας τους επαγγελματίες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τους ζητούν τον τραπεζικό λογαριασμό και ταυτόχρονα τον τριψήφιο κωδικό επιβεβαίωσης της συναλλαγής από την τράπεζα.
Παράλληλα προειδοποίησε για τις ψεύτικες ιστοσελίδες που διαφημίζουν ανύπαρκτα καταλύματα για τις καλοκαιρινές διακοπές. Μιλώντας για το έργο των επιτήδειων που δημιουργούν ιστοσελίδες αντίστοιχες με εκείνες των μεγάλων ταξιδιωτικών σελίδων που υπάρχουν στο διαδίκτυο τόνισε τον κίνδυνο που υπάρχει στο να κλείσεις ένα δωμάτιο και να δώσεις προκαταβολή για ένα δωμάτιο που δεν υπάρχει. Από την πλευρά του ο ταξιδιωτικός πράκτορας Δημήτρης Οικονόμου αναφέρθηκε στη δράση των απατεώνων που «πουλάνε Ελλάδα» θέλοντας να εκμεταλλευτούν το brand name της χώρας μας.
Ένας τρόπος για να ελέγξουμε το εάν ισχύει η προσφορά ή εάν πρόκειται για απάτη είναι να μιλήσουμε με τον ίδιο τον ξενοδόχο, με το ίδιο το ξενοδοχείο και να ρωτήσουμε αν με το συγκεκριμένο site έχει συνεργασία και εάν αυτή η πραγματικά φοβερή τιμή υπάρχει.
Για όσους αναζητούν πακέτα διακοπών ο κ. Οικονόμου τους προέτρεψε να τα αναζητήσουν και σε περισσότερα του ενός σάιτ. «Εάν υπάρχει ένα ανταγωνιστικό πακέτο στην αγορά, δεν θα είναι διαθέσιμο μόνο από ένα γραφείο. Θα είναι από πολύ περισσότερα».
«Ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις εάν ένα site είναι απατεωνίστικο είναι η τιμή. Ο απλός κόσμος θα πρέπει να ψωνίζει από ιστοσελίδες παγκοσμίου κύρους» πρόσθεσε ο κ. Σφακιανάκης καλώντας τον κόσμο να επιβεβαιώσει την κράτηση και το κόστος τηλεφωνικά πριν προχωρήσει στην κατάθεση των χρημάτων.
Ο κ. Οικονόμου προέτρεψε τον κόσμο να είναι υποψιασμένος κυρίως ως προς την τιμή αλλά και ως προς τη φερεγγυότητα των ιστοσελίδων ελληνικών και διεθνών. Όσον αφορά τους συναδέλφους του τόνισε ότι «ο Έλληνας ταξιδιωτικός πράκτορας που έχει πρόσωπο, έχει όνομα, έχει επώνυμο, έχει διεύθυνση, μπορεί να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πραγματικό πακέτο. Το τζάμπα, δυστυχώς, ειδικά φέτος έχει πεθάνει από πολύ νωρίς. Σε μία Ελλάδα που θα “βουλιάξει” δεν υπάρχει τζάμπα, Όπου βρούμε το τζάμπα είναι ψέμα».