Οι έρευνες που έγιναν το τελευταίο διάστημα για τη συντήρηση των αυτοκινήτων είναι αποκαρδιωτικές. Η οικονομική κρίση που επέφερε ο κορωνοϊός και η καραντίνα φαίνεται ότι “έβαλαν φρένο” στο service των οχημάτων. Η ανεργία, η στασιμότητα στις επιχειρήσεις, το μούδιασμα της αγοράς και το αβέβαιο αύριο, “ακινητοποίησαν” τη φροντίδα του γερασμένου κυρίως στόλου, που απαιτεί μεγαλύτερο έλεγχο.
Ο μηχανικός αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης του πιο γνωστού συνεργείου στη Λάρισα, VW Group Car Center Μίλτος Γιαννάκος εξηγεί πως “η ψυχολογία του κόσμου κατέρρευσε στην καραντίνα. Το περάσαμε και εμείς όλο αυτό, και ξέρουμε πως νιώθουν οι συνάνθρωποί μας. Είμαστε εδώ, με υπομονή, εντιμότητα και ειλικρίνεια για να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί.
Πολλοί φοβούνται να έρθουν για service γιατί νιώθουν ανασφάλεια. Θεωρούν ότι ο εγκλεισμός….των οχημάτων για περισσότερους από δύο μήνες επέφερε μεγαλύτερες βλάβες, και πιστεύουν ότι το κόστος της επισκευής τους θα είναι μεγαλύτερος. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα, ας μη γελιόμαστε. Γι’αυτό και ο στόλος είναι γερασμένος. Το ξαναλέω όμως, είμαστε εδώ για να δώσουμε λύσεις, με σεβασμό προς τον πελάτη πάντα!
Όταν ο έλεγχος γίνεται στα 20.000 χιλιόμετρα, αντί για τα 10.000 που είναι το συνηθισμένο όριο, όταν ένα αυτοκίνητο κυκλοφορεί χωρίς έλεγχο για δυο τρία χρόνια, τα μηχανικά προβλήματα και οι φθορές που ήδη υπάρχουν στο όχημα επιδεινώνονται, και το κυριότερο μπαίνει σε κίνδυνο η ασφάλεια στους δρόμους. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε, γιατί έχει να κάνει με τη ζωή μας!”
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι 7 στα 10 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι σε κακή κατάσταση…λόγω μη συντήρησης, ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με το Σχέδιο Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων συνιστά σήμερα τον τέταρτο γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, με ποσοστό πλέον του 56% να απαρτίζεται από οχήματα δέκα ως είκοσι ετών και ποσοστό 25% να έχει υπερβεί τα 20 έτη, ενώ η μέση ηλικία των βαρέων οχημάτων και των λεωφορείων είναι σημαντικά μεγαλύτερη.
Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) ο στόλος στην Ελλάδα εκτιμάται κατά προσέγγιση στα 5.150.000 επιβατικά οχήματα στα τέλη του 2018, με υπολογιζόμενη αύξηση κατά 920.000 των οχημάτων κατά το έτος 2030, εφόσον υφίσταται κάποιος έλεγχος εισόδων και εξόδων. Δηλαδή εκτιμάται ότι σε σύνολο περίπου 2,3 εκατομμυρίων νέων οχημάτων, έως το 2030 θα αποσυρθούν 1,4 εκατ. οχήματα. Για να επιτευχθεί αυτή η υπόθεση και δεδομένου ότι οι ετήσιες αποσύρσεις σήμερα είναι περίπου 40.000-45.000 οχήματα, θα πρέπει να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου.